Fadzrie @ Aie kawan my hubby masa duduk bentong dulu.. mengikut cerita hubby, Aie adalah antara kawan terbaik dia, and Aie merupakan anak tunggal lelaki dalam family dia cuma bukan anak last... kalau dulu apa - apa hal mesti dengan Aie, tapi dalam masa yang sama, my hubby still ada kawan yang lain macam Amin, Zalimi, Farid, err.. sapa lagik yek.. ramai jugaklah... dulu my hubby pernah menyewa serumah dengan Aie sementara we all nak kahwin.. dulu sesama pakai motor RXZ (tul ke bie? ke TZM), pastu dah keje sesama beli motor scooter.. and now sesama plak beli keta MyVi kaler hitam.. sehati sejiwalah konon.. and they all sama - sama lahir dalam bulan 2... ok stop dululah..
actually majlis akad nikah ni bulan 5 lepas.. hhmm 16/5/2009... Pagi tu hubby ada urusan dekat Puchong rasanya... ada hal sket dengan kawan dia.. menjelang tengahari dia sampai rumah, lepas Zohor we all siap - siap nak bergerak kat rumah makcik Aie kat Subang Jaya.. saya memang tak arif pasal Subang Jaya, so mana dia bawak pun.. confirm saya tak tau...
dalam pukul 2.00ptg we all sampai sana, time tu family Aie dah rumah jugak.. pengantin masih lagik bersiap kat atas.. tak turun - turun.. hish, segan plak nak naik atas, so duduk bawah jelah.. kat bawah pulak dah siap susun hantaran bertemakan warna biru gitu.. warna idaman my hubby masa nak kahwin, tapi tukar kaler coz yours truly nak kaler oren.. bley paksa - paksa gitu...
Kat bawah we all tak kenal sapa - sapa sangat just Mak Aie, kakak - kakak dia je.. and yang lain tu confirmlah family dia.. but they all peramah ok.. walaupun rumah dia org the vavavoom.. ha..ha.. ya.. semua benda Darin nak usik.. aku naik cuak plak, kang ada pulak yang kitaorang kena ganti...
Dalam pukul 2.45ptg baru pengantin turun.. oh ya... Ayah Aie telah kembali ke Rahmatullah.. Alhamdulillah dia ada pakcik - pakcik and abang ipar yang boleh membantu untuk uruskan majlis ni... so sebelum nak bertolak tu, hujan pun dah mula turun, hujan rahmat orang katakan.. and abang Ipar Aie bagi taklimat sikit, kira berapa buah kereta yang akan sertai rombongan.. sapa depan, sapa belakang sumer... and ikut jalan mana.. so bergeraklah kami semua..
first sekali nak masuk dalam kereta confirmlah makan masa, dengan barang dan orang, kan hari hujan.. so kena bersabar semua ya... then lepas first traffic light, kena U-turn, masa ni kena stop nak make sure 9 bijik keta tu ada.. then teruskan perjalanan lagik ikut Tol Subang Jaya menghala ke Jalan Duta.. sampai kat Shell Damansara, stop sekejap coz ada nak isi minyak then jalan lagik... Lepas bayar tol kat Jalan Duta... stop kejap kat Shell nak make sure semua ada.. then teruskan perjalanan ikut DUKE Highway menuju ke Rawang...
Jalan ke Rawang ni memang first time aku lalu, dia ikut belah dari Jalan Kuching, bukan Rawang yang bebetul keluar kat tol Rawang tu.. jalan kiri - kanan macam jalan lama nak gi Ipohlah camtu.. or actually memang jalan lama nak ke Utara punkan... Dalam perjalanan Darin tido.. Alhamdulillah good girl dia.. yelah jalan macam tu kan.. manalah tau dia bosan asyik duk lama lam keta... Alhamdulillah time ni pun hujan dah berenti dah...
Masa we all masuk simpang ke rumah tu... we all terus je ke Surau tempat dia org akad nikah.. and time ni Darin still lagik tido... masa sampai tu pun dah nak masuk waktu Asar.. so daddy pergi Jemaah dulu dengan dia org.. aku sempat tido lagik dalam kereta...
tetiba ada orang ketuk pintu... oo my hubby rupanya... dia plak jaga Darin and aku pergi solat dulu... kakak Aie bagi pinjam telekung coz aku lupa nak bawak.. bebetul selesai aku abis solat, dia orang pun dah nak start majlis.. aku turun kereta dulu nak amik Darin.. hhmmm apa cerita lepas ni yek...
Followers
Showing posts with label wedding. Show all posts
Showing posts with label wedding. Show all posts
Monday, June 22, 2009
Saturday, February 21, 2009
Wedding @ Dewan KKR
Last 2 weeks ada wedding kat dewan KKR, aku x ingat nama dewan ni.. tapi kat KKR lah.. teringat masa muda - muda kena pegi sini tau dulu.. kalau Medang ada baca blog ni.. ha..ha.. kat KKR nilah baru aku tau TSS Medang yang mana satu..


overall, mmg nicelah wedding ni.. specially the food.. wow penuh 1 pinggan tau, banyak giler lauk dia and ada kuih - muih.. aku x sempat nak rasa kuih dia coz nak bagi laluan pada org lain plak nak makan... kang lama sangat duk kat meja.. org pun x suke kan..


pelamin dia pun sangat cantik.. semua serba putih ala - ala wedding garden.. tapi confirmlah belanja dia ni... hhmm mauk 50K kot..


overall, mmg nicelah wedding ni.. specially the food.. wow penuh 1 pinggan tau, banyak giler lauk dia and ada kuih - muih.. aku x sempat nak rasa kuih dia coz nak bagi laluan pada org lain plak nak makan... kang lama sangat duk kat meja.. org pun x suke kan..


pelamin dia pun sangat cantik.. semua serba putih ala - ala wedding garden.. tapi confirmlah belanja dia ni... hhmm mauk 50K kot..
Saturday, January 3, 2009
Wedding Shahrin@John & Zana
Setelah sekian lama dilambung ombak.. akhirnya satu ikatan terjalin jua..

Hari Sabtu lepas... we all ke Melaka untuk wedding John.. kawan my hubby, memang member kamcing dari zaman belajar lagik.. from KL ada 5 kereta je yang aku tau.. 3 kereta dah bertolak seawal kul 9 pagi coz dia org nak pusing bandar Melaka.. and then we all 2 kereta bertolak dalam pukul 11 am and 1 lagik kereta from JB pulak... memula tu jam jugak jalan.. specially kat Nilai-Seremban.. then ok.. pastu nak masuk tol Ayer Keroh pun jam jugak.. 3 kereta yg bertolak awal pagi dah sampai pun.. and kereta from JB (Ijat) sampai sama ngan kita org...

masa we all sampai, pengantin baru nak start berarak.. dalam majlis kahwin, part ni yang paling aku suka.. masa berarak.. terasa sangat time tu.. kenkadang aku plak yang sampai cam nak nangis.. syahdu sangat kot.. sementara pengantik berarak ke pelamin untuk sesi tepung tawar.. we all rehat jap kat depan rumah pengantin tu.. sementara tunggu meja kosong.. Alhamdulillah tak tunggu lama.. ada 1 table kosong, so dapatlah we all makan.. tak lama lepas tu pengantin pun makan jugak...
then rehat.. borak, amik gambar, pengantin pun selesai makan.. takpe we all bg peluang dulu tuk pengantin beramas - mesra dengan tetamu yang ada.. yelah saudara terdekat diutamakan dulu.. ye tak.. kengkawan kejap lagik pun boleh... jam dah pukul 2 lebih.. anak Ijat pun dah meragam balik.. so we all pun mintak diri dulu... cam biasa mana boleh lepaskan peluang bergambar dengan pengantinkan... poselah sikit - sikit..
Selamat pengantin baru John & Zana.. semoga berbahagia ke akhir hayat..

Hari Sabtu lepas... we all ke Melaka untuk wedding John.. kawan my hubby, memang member kamcing dari zaman belajar lagik.. from KL ada 5 kereta je yang aku tau.. 3 kereta dah bertolak seawal kul 9 pagi coz dia org nak pusing bandar Melaka.. and then we all 2 kereta bertolak dalam pukul 11 am and 1 lagik kereta from JB pulak... memula tu jam jugak jalan.. specially kat Nilai-Seremban.. then ok.. pastu nak masuk tol Ayer Keroh pun jam jugak.. 3 kereta yg bertolak awal pagi dah sampai pun.. and kereta from JB (Ijat) sampai sama ngan kita org...

masa we all sampai, pengantin baru nak start berarak.. dalam majlis kahwin, part ni yang paling aku suka.. masa berarak.. terasa sangat time tu.. kenkadang aku plak yang sampai cam nak nangis.. syahdu sangat kot.. sementara pengantik berarak ke pelamin untuk sesi tepung tawar.. we all rehat jap kat depan rumah pengantin tu.. sementara tunggu meja kosong.. Alhamdulillah tak tunggu lama.. ada 1 table kosong, so dapatlah we all makan.. tak lama lepas tu pengantin pun makan jugak...
then rehat.. borak, amik gambar, pengantin pun selesai makan.. takpe we all bg peluang dulu tuk pengantin beramas - mesra dengan tetamu yang ada.. yelah saudara terdekat diutamakan dulu.. ye tak.. kengkawan kejap lagik pun boleh... jam dah pukul 2 lebih.. anak Ijat pun dah meragam balik.. so we all pun mintak diri dulu... cam biasa mana boleh lepaskan peluang bergambar dengan pengantinkan... poselah sikit - sikit..Selamat pengantin baru John & Zana.. semoga berbahagia ke akhir hayat..
Sunday, November 16, 2008
kenduri di Segambut
hallo.. aku dah sampai Caltex... husband aku call kawan dia.. so dia bagi direction and oklah.. ada jugaklah signboard ke rumah pengantin.. actually kawan my hubby tu lelaki, ni kenduri kat rumah pompuan coz next week (hari nilah).. umah lelaki kat Kluang jauh no ler nak pegi..


sampai sana.. hujan sket... we all makan dulu sementara pengantin amik gambar.. lepas makan, lepak dalam.. and dia org ajak we all amik gambar.. pastu apa lagik borak jelah..


sampai pun lambatkan.. so lamalah sessi berbual.. kenduri kat dewan memang macam ni.. kalau kita book tempat tu sampai kul 4, tepat masa semua dah dibersihkan...


sambil tu melayanlah anak dara ni dengan bunga.. o pengantin perempuan bagi bunga tu and we all amiklah sket..

daddy bergambar dengan pengantin and pengantin to be.. ahaks.. x lama dah.. lagi seminggu je..


abis borak, we all pun balik umah...


sampai sana.. hujan sket... we all makan dulu sementara pengantin amik gambar.. lepas makan, lepak dalam.. and dia org ajak we all amik gambar.. pastu apa lagik borak jelah..


sampai pun lambatkan.. so lamalah sessi berbual.. kenduri kat dewan memang macam ni.. kalau kita book tempat tu sampai kul 4, tepat masa semua dah dibersihkan...


sambil tu melayanlah anak dara ni dengan bunga.. o pengantin perempuan bagi bunga tu and we all amiklah sket..

daddy bergambar dengan pengantin and pengantin to be.. ahaks.. x lama dah.. lagi seminggu je..


abis borak, we all pun balik umah...
Kenduri di Seremban
Ahad lepas we all ke kenduri kat Seremban..
sampai sana pun dah pukul 1 ++ then we all memang cepat makan sebab nak gi satu lagik kenduri kat Segambut.. kita org je.. yang lain tak.. so cecepat makan.. cecepat salam..




amik gambar pun snap mana sempat.. yang pastinya gambar pengantin mana ntah.. xpelah, janji datang..
sampai sana pun dah pukul 1 ++ then we all memang cepat makan sebab nak gi satu lagik kenduri kat Segambut.. kita org je.. yang lain tak.. so cecepat makan.. cecepat salam..




amik gambar pun snap mana sempat.. yang pastinya gambar pengantin mana ntah.. xpelah, janji datang..
Subscribe to:
Posts (Atom)



