Followers

Monday, September 22, 2008

Jumpa kawan lama

Hari Jumaat lepas, memang tak suh bibik masak pun, just suh dia buat mee goreng je.. sebab misi malam tu aku nak balik Kuala Pilah, nak kacau dodol... biasalah.. kalau org nogori ni memang tradisi dia kacau dodol, kira dodol tu makanan di rajalah coz nak buatnya bahan tak banyak, tp lama tau nak kena kacau..

petang tu sebelum balik, cam biasalah pergi PaRam.. tengah jenjalan, tetiba cam kenal je mamat nih.. he..he.. dah agak dah.. lama tak jumpa, last rasanya masa aku jemput dia dtg kahwin aku kot...



Ha, yang lelaki tu ler.. nama dia.. huh nak bagi tau jugak ke.. dia satu opis dulu ngan aku ngan husband aku, so confirmlah dia kenal we all, cuma masa dia kahwin aku takdelah pegi, sebab ada apa yek masa tuh.. ada hal sket, sebab we all pun kahwin pada thn yg sama cuma dia kahwin bulan 6 gitu kot... muka cam terkejut tgk aku, sebab tak perasanlah kot memula.. lepas tgk husband aku.. confirm betullah tu aku.. apalah... dia ngan wife dia masa tu pun tgh beli juadah berbuka puasa... oh ya.. we all panggil dia Marul je, tp actually nama tu x valid kalau panggil lam family dia, coz adik badik lelaki dia semua start ngan Marul.. cam husband aku le, adik badik laki dia sumer start ngan Azizul, sib baik 3 je lelaki kan..

jalan kedepan sket jumpa plak wife kawan kita org.. cik Wati ni ha.. pun tgh sibuk membeli jugak.. x masak katanya hari ni.. yelah, sesekali kenalah merehatkan dirikan Wati kan...


Gambar wati yg tengah - tengah tu pakai t-shirt kaler hitam, gambar ni thn 2004 key, lama gile, masa we all bercuti ke Cherating, lelaki yg pakai baju kaler merah tu husband dialah...

Tapi part yg paling gelak x hengat bila husband aku cakap.. "mummy suka yek, jumpa bf lama".. macam manalah aku x gelak, bila plak kita org declare jadik bf/gf... padahal kita org cuma kawan je dulu.. apa - apa jelah bie.. ha..ha.. gelak guling - guling sampai skang tau...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...