Followers

Monday, September 15, 2008

Kemas - Kemas Umah

Ni last week punya entry nih... 7/9, malam sebelumnya tukan we ols bukak pose kat Restoran Puteri, so hari ahadnya memanglah x kemana - mana.. so pepagi ahad yg dingin ni, aku amik inisiatif tuk kemaskan almari buku lam bilik bibik ni.. takdelah sampai tarik almari, sebab malas.. muahha, dalam rajin ada gak malas tu..

Hasil tangkapan dari 2 rak yang pertama ( atas sekali ngan bawah dia tuh)

first sekali kena amiklah segala barang - barang yang ada dari atas almari tu..
dan letak dalam bakul tu ha.. tu baru 2 rak yang pertama pun dah penuh dah 2 bakul tuh..

Ni hasil dari rak no 3

pastu keluarkan buku dr rak nombor 3, 4 dan 5, punyalah byk buku lama + majalah Mastika lama + DVD & VCD.. ni memang nak kena buat housekeeping ni.. so akulah dengan gigihnya mengelap almari tu.. Darin yg dah bgn tu aku suh bibik aku jaga.. biasalah aku.. tak puas hati dengan keje org lain walaupun aku buat keje tak berapa best sangat..

Dari rak 4 dan 5

lepas lap almari, aku lap 1 - 1 barang tu semua, mana yg boleh jadik mainan Darin, aku letak dalam bakul mainan dia.. yang majalah lama, aku ikat utk jual nanti, DVD and VCD kenalah simpankan, sebab jangan tak tau, ada yang dah beli 2-3 taun lepas pun belum tgk lagik.. dah x ingat dah citer apa... last sekali buku, sayangnya, buku masa study kat U, beli ngan duit pinjaman MARA (sib baik x yah bayar).. kenalah simpan tuk masa akan datang..
Dari rak 4 & 5 jugak

Setelah dikosongkan
hasil selepas mengemas.. tak payahlah yek, tp aku rasa oklah dari dulu..he..he..he..

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...