Followers

Tuesday, June 23, 2009

Majlis Akad Nikah Fadzri@Aie & Diana - Part 2

Aku siap - siap pakai tudung dalam kereta, sementara my hubby angkat Darin keluar... dia tido lagik masa tu.. aku duduk tepi pintu surau, dekat dengan Mak Aie, kakak - kakak Aie and makcik Aie.. lagi pun dapat angin sket, Darin kan tido lagik.. aku haraplah majlis akad nikah tu cepat sket mula sementara Darin masih tido.. coz my hubby dah stand by kat depan Aie nak amik video.. tapi silap kita org.. x bawak camcoder... so pakai camera biasa je.. nak penuh dah memori dia...

Baru ambik tempat

banyak prosedur dia sementara nak mulakan majlis ni, make sure borang semua dah siap isi, takde apa tinggal, bakal pengantin lelaki and perempuan ada.. saksi ada.. wali ke mak bapak pengantin kena ada.. dan macam - macam lagiklah...


Pengantin perempuan

masa Lafaz Akad nak bermula.. Darin bangun plak... aiyak.. aku dah spare puting dah kat dia.. nak make sure semua ok.. terpaksalah nampaknya... so mulalah majlis akad nikah tu.. dengan 2 kali lafaz.. sahlah Aie jadik husband kat Diana...


sibuk nak amik kamera plak

ramai betul kameraman masa tu.. semua pakai SLR je ko.. profesional and non-profesional pun ada... pastu pengantin kena baca Taklik yek... betullah tu... tengah - tengah baca.. ada 1 part tu.. aku dapat rasakan sesuatu.. dan itulah yang berlaku.. 1 surau nangis masa tu... aku faham hati dan perasaan dia masa tu, kalau aku berada di tempat dia.. benda yang sama jugak akan berlaku... masa tu ramai betul kameraman amik gambar...specially 'the moment' tu, bukan senang..

Darin plak nak explore surau
pas abis baca.. salam - salam mak - ayah, keluarga semualah.. then turun balik amik Wudu' untuk solat sunat Syukur... then sampailah part sarung cincin ke, gelang ke hapa ke... sempatlah snap sikit - sikit..

aksi budak penat
makan petang tu di jamu dengan mee hoon goreng, ada soto nasi and soto mee hoon, ada sup tulang and kuih - muih yang memang sedap.. Darin makan tak berenti sampaikan family Aie nak balik, we all still makan - makan lagik...




dah pukul 6.30ptg masa tu, we all kena balik cepat coz malam tu nak layan Final AF7.. nak tengok Akim le... muahaha.. walaupun aku tau harapan dia nak jadik juara tu memang tipis.. aku harap dapat top 3 pun jadiklah weh... jom - jom balik tengok AF..ha..ha..ha..

Selamat pengantin baru from all of us

p/s:hhmm kalau bukan sebab AF7 malam tu, confirm we all join family Aie makan Nasi Beryani and sate malam tu... thanks for the invitation..

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...