Followers

Wednesday, May 23, 2012

Klana Beach Resort - Great Weekend:3 of us..

Aku join group MyNegeriSembilan dalam FB.... saja suka - suka, bukannya aktif pun... dalam suatu hari aku duk scroll apa yang dia org update, sekali tertera "Hotel Patuh Syariah".. hhmm macam menarik jugak.... so aku search and google and carik info semua.. Hotel ni terletak dekat Baitul Hilal, tempat orang tengok anak bulan untuk umum Puasa dan Raya kat Teluk Kemang. Dan ia merupakan hotel patut syariah pertama di Malaysia (Maaf, betulkan kalau aku silap)... Bila husband aku cakap nak pegi holiday ke PD bawak Darin sempena cuti sekolah bulan March lepas, aku book kat sini thru Agoda dengan harga RM250....

We all bertolak dari Shah Alam pun dalam pukul 11 jugak, ikut highway and terus keluarr tol Port Dickson... dah siap call hotel nak check-in awal and dia orang takde masalah pun...
Dalam perjalanan nak ke hotel, kat round about PD tu amik jalan nak ke Teluk Kemang...  kat area PD Marina punya entrance nampak banyak sangat kereta.. Bila aku perati .. rupanya dia orang jual Ayam Kukus Nasi Panggang.. terus aku suruh husband aku pusing balik sebab memang we all nak beli nasi pun untuk bawak naik bilik.. makan sesiap nanti senang..



So husband aku parking kereta bebetul depan orang bakar itu ayamlah.. habislah berasap kereta... siap ada mention perkataan 'Cowboy Place'... orang yang jual tu semua pakai topi Cowboy... husband aku kena beratur tapi takdelah lama sangat sebab menu dia cuma nasi kukus dan ayam panggang... then kuah sup and sambal untuk kasi pedas...  Apa rasa dia?? belum tau lagik... Harga dia? Tak perasan pulak berapa ringgit...



Settle beli, we all teruskan perjalanan lagik, tak sure jalan masuk tapi masih berpandukan iPad untuk tunjukkan jalan ke Baitul Hilal.... Sampai kat depan PNB Ilham Hotel, macam dah dekat... dah betul, sekali bila terus, arah dalam iPad tu tunjuk we all dah terlepas... aku dengan semangatnya cakap "kita pusing jelah, macam dah jauh sangat je".. kes tak jumpa signboardkan..

So we all pusing balik... and jalan slow sikit, kereta tak banyak cuma risau budak motor bawak laju sangat...
then bila nampak titik dalam iPad tu macam dah nak dekat sampai.. aku perati balik.. sekali nampak signboard "Klana Beach Resort" bebetul kat entrace PNB Ilham Hotel.. terus belok ke kiri dan lalu dalam 1 lorong yang muat - muat 2 kereta.... Yakinkan diri, jalan terus ke depan lagik.. dah nampak Baitul Hilal punya signboard and nampaklah bangunan Hotel warna putih, setinggi 3 tingkat yang bebetul mengadap laut..
Yeay.. sampai jugak akhirnya.....

3 welcoming comments:

yana said...

musz..bglah details lg beb..aku mmg plan nk bwk anak2 pg situ,sbb ada teleskop terbesar kt Asia Tenggara kan?anak2 aku ni minat ngan astronomi,aku cerita kt derang psl hotel ni..tp teleskop tu satu jek..boleh ke nk cater semua pengunjung hotel yg dtg..ceciter..ceciter..cepat tau!!

mikamusz said...

sian yana, aku memang slow sikit nak update blog, nanti yek.. tapi pasal telescope tu memang dia ada mentioned tau guest boleh tengok cuma tak sure dah boleh naik ke belum...

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...