Followers

Monday, June 16, 2008

Darin@Nursery

Bibik kan balik kampung, so we all decided hantar Darin kat nursery, diakan suka berkawan so rasanya oklah kot..

hari pertama tu letak dia kat nursery memula ok je, main sumer, macam tak kisah, dalam sejam lebih selesaikan semua pembayaran.. dia main - main, aku pun baliklah, siap salam and lambai tangan semua, lam hati aku.. ok kot nih...

sampai rumah aku call, bebudak ni cakap, lepas aku balik dia nangis, tapi dah berenti dah.. report yang aku dapat.. dia tak banyak main sangat, duduk diam, puting tak boleh lepas, tak mo susu, tak mo makan, makan biskut dia je.. kesian kan.. petang tu aku amik dia cam biasalah pulak..

seken day hantar lagik, baru nak letak, nangis melalak - lalak, bergayut ler kat aku, fuh, pengsan tuh.. lama tau... pujuk dia, semua benda tak nak, last - last biarkan main kat luar.. then lepas tu dia cam ngantuk, bebudak lain sumer tido lam bilik, dia aku tidokan kat hall...



lepas dia tido, aku tinggalkan dia and balik rumah.. cam biasa call, bila call, dia baru bgn and macam biasa nangislah jugak.. hu..hu.. cemanalah aku nak gi keje, aku dah siap nak apply cuti 1 minggu kat bos aku dah...

dalam kul 3 aku sesaja gi nursery... aku lalu je, bukannya dia nampak pun, tapi ntah cemana, tetiba dia pegi kat grill, sambil nangis and jerit "mummy.. mummy".. halamak.. ntah - ntah tiap kali keta lalu pun dia jerit macam tu tak.. aku masuk, terus hangkut dia balik, x leh tahan ler..

2 hari je Darin kat nursery, esoknya kawan aku offer maid dia jaga, nangis jugak, nak buat cemana.. tapi terpaksa jugaklah coz aku nak keje.. rasa cam nak amik cuti tanpa gaji je tau jaga anak.. x tahan ler tgk anak nangis, sedih... ni yang rasa tak ok nih...

1 welcoming comments:

Unknown said...

musz..
wafa pun br minggu lps (kamis) start aku anta kat umah org..
last week aku cuti stand by kat umah...
ok jek anta dia kat sana...
tis week 2 ari monteng...
tanak atuk dia anta kat sana..
siap ajak atuk dia gi teh tarik mamak lagik...
aku pun tgh menunggu mase jek dia nak adjust kt umah org tu...
sama la nasib kita...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...