Followers

Friday, June 20, 2008

TVku Meletop..

ops... bertenang - bertenang... bukan semalam, bukan kelmarin.. bukan minggu lepas tapi bulan lepas... baru aku perasan yang aku memang tak pernah amik gambar TV aku,, yelahkan.. nak amik pun cam takde motif je masa tuh.. coz nak posing kat tempat TV tu takdak space..

aku beli TV tu pun masa aku zaman bujang, duduk nyewa kat Damansara.. they all letak TV lam bilik, so aku pun kenalah beli 1, nak beli 29" kan tak sesuwai sebab bilik aku kecit je masa tu.. so beli yang sedang - sedang jelah..

diam tak diam dah nak masuk 4 thn dah tv tuh.. hu..hu.. patutnya aku salahkan sapa yek.. salahkan anak bley..ha..ha.. ye, Darin memang suka picit butang on/off kat TV tuh, sebab button tu pun kat depan kan, and dia sampai, so dia memula just pandai tutup je, then we all ajar, dah tutup tekan kekuat kalau nak bukak, sebab dah terover pandai.. so kejenya on/off jelah, specially bila we all tak layan dia.. bila dia off tv, dia gelak.. so semua org kena main ngan dia..

all this happen dalam pukul 11 lebey, hari nak final AF tu, lepas je si Toi nyanyi masa konsert ke-9 tu terus meletop.. apekah...???!!! nak tak nak kenalah carik TV jugakkan... kalau tak pasrahlah akak ni ha nak nengok AF, walaupun takde sapa pun yang aku nak vote..

sementelah si JJ buat sale, beli jelah kat JJ umah, kalau rosak pun senang nak hantar, drpd beli jejauh buta, nak drive lagik, hapa sumer kan ke susah..

so merayaulah JJ tuh, carik itu carik ini and just nak beli TV biasa je tp yg branded sket dari dulu tp x boleh 29" cause kalau beli 29" bagak sangat and kena beli TV kabinet baru.. x mo.. so survey rege pun dalam RMxxx jelah.. ok apa 3 angka.. so takpelah.. yang flat panel ni mmg tak tgklahkan.. pengsanlah dah lah terdesak rege demua RMxxxx... huwa.. nangis tau..

petang tu datang balik... nak beli jugaklah ni,, sekali nengok pagik tadik yg LCD ni xde discount plak, tetiba ada discount, sungguhlah confused... tp yg ada tu brand PH**** lah... and SH*** takpelah... cam takde hati lagik kot.. then salesman tu cam hape je, suh we all nengok SAM*** baru rege start RM29xx. lepas discount pun still x tergoda.. coz gambar pun biasa je..

last sekali aku tanyalah pasal SO**. dia kata takde set, tinggal display je, then aku cakap, kalau display confirmlah ada discountkan, at least xx%.. dia tanya bos dia and dapat.. bila tanya berapa rege pas discount.. RMxxxx, memang confirmlah 4 angka kan, x dapatlah 3 angka.. terus aku dengan tak rasa papernya.. "ok angkat terus", laki aku plak terkejut..coz, dia nak beli memula, aku yg bangkang, then bila dia dah terima hakikat aku suruh amik tv biasa.. aku plak nak setuju nak beli LCD tuh.. hamik ko..

memula nak suh dia hantar, ada ke patut nak hantar hari senin coz hr ni dah lebih kul 6, takde delivery, terus laki aku suh dia pasang sesiap, balut je and we all bawak balik umah.. BIL aku ada kat umah cam pening - pening lalat je nengok we all angkut masuk LCD coz tv meletop.. mesti dia duk fikir.. betul ke tak betul abang ngan akak ipar aku nih.. muahah... gilosh...


ala.. bukan nak bangga diri pun sebab ada, beli pun bukan sebab org lain beli aku nak beli, tp bila dah tengok harga yang dia bagi tu,, he..he.. x dapat ler kat tempat lain kot.. o kena tunggu tahun depan baru dapat harga tuh... tambah plak skang rege minyak naik.. aku rasa semua benda pun naik sama.. jangan naik angin n naik darah udah ler..

oklah tu...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...