Followers

Friday, November 6, 2009

Majlis akad nikah Azmi-Nadia

2 hari sebelum Deepavali, we all dah balik ke Segamat, cam we all plak nak sambut Deepavali.. actually adik husband aku nak kahwin...


Akad nikah berlangsung selepas Asar, hari Jumaat, buat kat Masjid Kampung Jawa.. umah lelaki dekat, umah pempuan pun dekat.. so apa nak kisahkan..


dalam masjid, semua orang releks - releks je lagik, so kesempatan yang ada tu aku snap sana, aku snap sini...


dan muka aku haruslah ada sebagai tuan punya blog..


oo.. itulah bakal adik ipar aku, also know as biras.. skang dah officially jadik adik ipar @ biras dah pun.. ahaks... theme dia orang untuk akad nikah adalah warna pink...


takde benda sangat nak citer, so bolehlah tengok - tengok gambar yang ada..


oo sebelum semua upacara ni berlangsung, Azmi bolehlah gelak - gelak dulu yek sambil menyembunyikan darah gemuruh yang ada.. ilangkan segala gelabah.. okeh...



and then.. tuk imam also orang yang akan menjalankan akad ni, jumpa pengantin pompuan, nak tanya dulu nak kahwin ke tak ngan mamat ni.. of course le nak kan.. kalau tak nak, dah lama lari.. cam Runaway Bride tuh..


so dalam borang tu kena tanda tangan dulu.. semua tulisan jawi tau, kalau ko nak baca dulu, baru tanda tangan, aku rasa lepas Maghrib nanti baru abis kot.. so sain jelah yek.. aku pun x sure ada berapa muka surat... steady je Nadia sain, kalau aku, ntah rupa apa ntah, sesilap, buat initial je, nak cepat.. yelah Asar ke Maghrib bukannya lama sangat kan..


dah siap semua borang yang perlu di tanda tangani... imam pun salamlah ngan pak pengantin pompuan, pak and mak pengantin pun baju pink tau... selesai sesi salam, maksudnya, pak pengantin dah serahkan tanggungjawab kat tok imam tuk akad kan majlis nilah kan... so bermulalah detik - detik akad nikah ni...


ni kata - kata semangat from daddy and darin tuk Azmi.. chayalah..

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...