Followers

Wednesday, November 25, 2009

sejarah betul-part 1

kali ni memang sejarah.. tak sangka aku kena masuk wad masa hari wedding anniversary aku..
awal pagi tu aku memang dah siap nak gi opis, tapi kepala macam weng - weng and tekak still rasa lepas... hubby aku ckp, rehat jelah kat rumah, x yah gi keje, kang lunch dia balik gi spital... aku pun elekslah dulu, tp dengan baju keje tu jugak, malas nak tunggu lelama, aku pun gagahkan jugak drive sendiri gi spital..

baru lepas kena amik darah
sib baik out-patient tak ramai sangat org, lepas daftar semua.. masuk dalam and explain dengan doctor... still ada demam sket and dia kata tonsil aku sangat bengkak.. but dia pun still kena amik darah coz takut denggi coz demam aku lama sangat..

selesai amik darah, nurse suruh rehat je kat katil, bagusnya, aku pun mmg pening nih.. sambil tunggu keputusan.. aku pun releks jelah.. 1/2 jam lepas tu doc datang and dia cakap darah semua ok.. Alhamdulillah, tp dia suh aku jumpa ENT pasal tonsil.. so aku pergi jelah, and nurse bawak aku gi bahagian Pakar area B...

tunggu punya tunggu sampai turn aku, doc pun check, huwa dia siap masukkan alat mcm cermin cek gigi tu, dia siap mcm panaskan sikit and letak kat tonsil tu tau, sakit sikitlah, 2 kali dia wat camtu... sambil dia tu explain, citer itu, citer ini, and dia siap masukkan kamera kecik dalam anak tekak tuh... dapatlah aku tgk tonsil yg bengkak and cam ada putih - putih...

so keputusan doktor.. "masuk wad, kita masukkan antibiotik yang kuat untuk lawan kuman tu and make sure u tak demam. Nak make sure tonsil tu tak bengkak.. tak lama 2 hari je. And memang advice untuk buang tonsil"... huwa.. aku kena masuk wad kah.... ish..... tak suka betullah....

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...