Followers

Thursday, December 3, 2009

Hello Shoppers!!!

aku tak tau sangat pasal benda ni sampailah aku terbaca pasal ada factory outlet nak bukak kat Johor from Wani's blog... lepas tu Hanis pun cerita benda yang sama.. and bila aku bukak blog Iza.. pun ada mentioned pasal benda ni.. ramai tau yang 3 beradik ni banyak info pasal shopping kan...


aku bukanlah kaki shopping sangat.. betul woo.. x tipu.. kalau kat Mesia ni aku jalan - jalan, aku banyak tengok dari beli... tapi bila aku ada peluang ke factory Outlet kat Oversea ni.. mak aii.. mcm tak heran je duit tu kuar...


Aku cuma berpeluang ke Wrentham Village je.. perjalanan naik kereta dalam 1 jam.. pergi time winter, kat area sana ada snow, so kena careful sket masa drive, ada part jugak mcm nak tergelincir kereta, tp sib baik driver aku alert..


Time winter shopping tak berapa feel sangat sebab kedai tutup awal.. tapi setiap kedai yang aku masuk semua benda aku nak beli.. ada sekali masuk kedai Guess, jumpa jeans rege cuma 30++ dollar, pastu ada discount dalam 15%, pastu masa bayar dia bagi lagik additional 10%.. huh, cam tak cayo jo.. memang dia org suka bagi discount ko apo... ada rezeki lebih dapatlah beli henbeg tuk mak aku, MIL, purse tuk akak aku... baju tuk anak sedara aku, specially Intan sebab geram ngan Baju Osh Kosh yang ada tu wooo... pastu ayah aku dapatlah aku belikan baju timberland.. and aku pun dapat berpasang - pasang kasut Timberland tanpa ada perasaan..


x cukup sekali, pegi lagik masa nak dekat balik... fuh.. memang x leh nak citer..


pastu dapat naik sekali lagik masa musim panas, baru cara coz siang panjang.. masa ni dapatlah beli brg tuk hantaran tunang sekali.. dapatlah henbeg and wallet Aigner, kasut liz Clairborne yang dah jadik arwah pun sebab aku lanyak je....


pastu ada sekali aku kena gi Florida.. ada satu tempat tu from Fort Lauderdale to Fort Meyers.. we all lalu pinggiran Miami.. lalulah sepanjang everglades tu, yang banyak buaya.. ada ternampak 1 outlet yang sangat besar.. kat area apa ntah nama dia.. start dengan huruf 'N'.. ingat nak ajak bos aku gi sana, tapi dia takut jauh sangat.. last - last gi outlet yg dekat ngan kawasan hotel, x berapa besar sgtlah... byk brg branded tp aku ni x berapa familiar... so aku cuma rembat henbeg and kasut nine west je.. yang lelain tu standardlah.. ada wallet LC.. and mcm - mcm lagik..


rupanya penyakit shopping ni ingat kat org pompuan je.. rupanya masa husband aku kat Europe.. dia pun kena penyakit yang sama.. tapi dia pun sama cam aku, x study sangat pasal branded item... so byklah dia termiss, bila balik Mesia.. citer ngan aku.. aku cakap "ish, geramnya".. kat Belgium di gi shopping.. Paris je x sempat sebab gi pagi balik petang.. kat Amsterdam adalah sikit yang selebihnya banyak kat London.... huh.. bila plak aku nak sampai sana yek..


ok abaikan citer obersea tuh.. coz mesia skang pun dah nak ada kat Johor.. nampaknya highway PLUS arah ke Selatan tolong tambah yek darik 6 lane ke 12 lane..

Factory Outlet kat Fort Meyers
sapa nak tau lebih lanjut pasal benda ni, boleh pegi kat sini yekk...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...