Followers

Sunday, December 27, 2009

Raya yang tertinggal

Orang lain dah sibuk update pasal amik gambar sebelah pokok Krismas.. aku baru nak citer pasal raya haji... bulan 12 ni bulan amat sibuk bagi aku.. apa nak buat.. tapi sekurang - kurangnya kita tahu yg kita masih lagi mampu untuk bekerja..

sehari sebelum Raya Haji, aku amik cuti.. tapi kena keje.. huh keje lagik.. laki aku dah hangin satu badan, kul 12 pun settle lagik.. last - last kul 4 baru bertolak balik kampung aku.. itu pun x siap lagik keje aku, confirm kena buat lagik sekali...


perjalanan from Shah Alam menuju ke KLIA tu oklah lagik.. tapi start kat persimpangan nak ke Selatan and nak ke Sungai Besi tu.. fuh, terus terbehenti kereta.. sangat padat jalan masa tu... so memang tak boleh laju.. Darin pulak memang syok tido kat belakang.. Alhamdulillah, dia memahami.. apa taknya... mmg dari tadik duk menahan mata dari nak tido...


Dari Shah Alam kul 4pm, we all sampai Kuala Pilah kat kul 7 malam.... mak aku dah siap masak sumer dah.. so memang takde nolonglah aku...
malam tu pun xde buat apa sangat.. but then tetiba mak aku nak carik lemang, so keluarlah kami berempat.. ayah aku tinggal umah coz adik dia pun promise nak hantar lemang.. fuh masa keluar tu, keta memang banyak giler, lemang pun boleh sold out.. sib baiklah ada gerai yang bukak.. and aku siap pesan ngan mak aku, jgn beli byk, coz ayah akunya adik pun nak bg lemang gak... sampai umah, dah ada pun org tu hantar lomang.. muahah.. makan teruslah 2 batang malam tuh...


pagi tu... mak, ayah aku n hubby gi semayang raya.. aku kat umahlah ngan Darin.. Darin plak tak mo pakai baju kurung coz katanya dah "sempit", kain tu dia x selesa kot.. oklah, tak kisah, terus pakaikan dia seluar and blouse..


raya moden tul Darin kali ni..


dalam kul 11 camtu abang aku n family sampai... makan dan makan, gi Solat Jumaat pulak... then ptg tu makan lagik... sempat gak aku gi kedai jap gi beli sayur lam hujan ngan anak sedara aku yg paling sulung... lepas makan, cabut plak balik kampung... SIL aku nak amik sayur kampung.. and sambil tu my hubby, abang aku and anak - anaknya bersihkan laman rumah... baru lepas hujan so banyak sangat daun gugur.. kaut jugak bagi bersih and trylah asap - asapkan daun tu.. and finally, terbakar jugak..he..he.. good..good..

family abg aku nak balik mlm tu jugak, so dalam 6.30 dia dah balik umah MIL dia... nak makan dulu, and we all plak gerak lepas Maghrib..

keesokannya.. ada Korban kat area taman umah mak aku.. so mak ngan ayah aku pun ada contribute jugak, so dapatlah we all daging and tulang tuk bawak balik KL... petang tu jugak we all balik KL coz aku ada keje nak kena siapkan...

itu jelah citer Raya haji aku thn ni.. mana kakak aku yek?? oo dia balik kg mertua dia.. mertua dia gi haji... so dia org anak - beranak, menantu, ipar-duai, gotong royong bersihkan rumah and meriahkan rumah tu sebelum sambut mak pak dia org... baru adilkan.. dua - dua jaga..he..he...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...