Followers

Thursday, December 24, 2009

Updates..


ada sapa - sapa rindu aku.. mesti hanginkan, bila masuk blog je, takde pun citer apa - apa.. huh.. sungguh aku x produktif langsung bulan 12 ni tulis blog... termasuk yang ini, cuma ada 3 entri je.. sesungguhnya, bulan 12 ni adalah bulan paling sibuk bagi aku.. semua pasal keje..

masuk bulan 12... aku pun x tau cemana nak atur perjalanan hidup aku antara kerja dan bukan kerja.. sampai aku pun naik fed-up jugak, cuma senyum jelah.. sebab nak sejukkan hati...

first 2 weeks bulan 12.... aku dah sibuk duk mengadap org - org O****E.. untuk dapatkan latihan yang secukupnya pasal database yang ada... skang ni pun mmg aku dah handle 10 server.. total instances 12 je.. x byk mana pun kan.. start bulan 12.. ada 50++ untuk production saja... yang mana ada lebih dari 200++ instances.. tak ke masak aku nak ingat nama hostname, instances, password lagik.. huwwaa... tu tak termasuk development, testing dan jugak staging... takpe.. sabo lagik..

dalam masa yang sama, kenal handle plak si T****i ni nak gantikan H**V alert mesagging.. pun lagik satu... we all dah habis dah bahagian we all, tapi team ni testing dr dulu x abis - abis... oo beria - ia cakap we all lah punca dia org delay.. skang sapa yg lambat.. korang je.. ade ke patut, janji nak test pukul 10 pg, batang hidung dia org pun x nampak.. alih - alih testing kul 5 petang.. cemanalah aku nak balik awal/on-time.. kecik ati woo...

pasal kerja malam tu adalah perkara biasa.. specially kalau nak kena apply patch, buat changes and mcm - mcmlah aktiviti maintenance.. pastu dah take over from O****E nih.. ada kena buat housekeeping lagik.. maklumlah, data semua byk dan besar sesangat... kalau tak buat, memang x cukup space..

dalam byk - byk keje malam tu... semua pun cuma kat rumah je.. tapi adalah 1 hari yg bertuah tu.. aku kena datang ofc kul 2am - 7am sebab aktiviti fail over... ye, aku kena ada situ jugak sebab nanti aku jugak nak kena buat... sib baik setahun sekali je.. punyalah ngantuk.. sib baik part database tak lama sangat.. abis je part kita org.. aku pun tertido - tidolah dibuatnya.. bahananya.. esoknya dahlah SIL aku kenduri.. aku tido je di siang hari...

ckp pasal assessment, x sempatlah aku nak buat.. biarlah apa - apa pun yg dapat nanti.. sebab keje harian byk sangat menanti.. alahai, kalau nak cakap pasal keje.. sampai bebila pun x abis kan...

bonus?? adalah jugak.. macam yg dah ditetapkan.. byk ke sikit.. hhmm susah nak cakap, tapi yg pasti potongan Income Tax adalah melebihi EPF.. ha..ha.. takpelah..

oklah, aku nak tido.. sib baik bulan 12 ni byk hari cuti hari Jumaat... keje 4 hari, cuti 3 hari... he..he...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...