Followers

Wednesday, September 2, 2009

selingan bulan puasa

Hari ni dah masuk puasa hari ke-12, macam mana dengan puasa korang..
pada yang lelaki, harapnya penuhlah.. melainkan kalau bebetul sakit..
pada yang perempuan tu, standardlah kan kalau tak penuh..
my frens ada jugak yang tak dapat nak puasa langsung.. specially mana yang tengah berpantang.. sapa cakap best tak payah puasa masa bulan puasa.. tak best wo... miss semua benda... x dapat join sahur, walaupun tau diri sendiri memang liat nak bangun..
nak berbuka pun cam takde rasa coz siapnya dah siap minum air bergelas - gelas...
nak buat persiapan raya pun cam kureng je, mengenangkan lepas raya nak kena ganti puasa yang tinggal.. time tu lagik teruk wo.. orang lain memang semua boleh makan, tapi kita kena puasa sebab nak kena ganti puasa.. tul tak..

lain orang lain citer.. sepanjang puasa, weekend yang first tu aku balik kg... then weekdays memang aku tak masaklah, walaupun sampai rumah dalam 6.30pm, so aku dah siap - siap pesan dengan neighbour aku mintak tlg mak dia masak and we all bayar je.. sama jekan dengan beli kat bazar ramadhan.. bezanya...
memang masak kat rumah
tak payah nak berebut parking kat bazar ramadhan
tak yah nak berebut and bertolak - tolak
nafsu dapat dibendung, sebab terima je apa yang dia masak berbanding melayan nafsu serakah kat bazar ramadhan

ala, mesti ada nak komplen, buat dapur elok -elok, beli mahal - mahal (mahal ke??) tapi tak nak masak... eh aku masak jugaklah, masak air, masak nasi.. oklah tu... tak kisahlah macam mana pun, sapa cakap aku takde hati nak masak, aku nak ler, tapi time mgmt aku selalulah berubah, balik umah je, masukkan baju kotor darin lam bakul, asingkan baju budak and baju org besar untuk cuci, angkat jemuran kat luar, cuci botol dia, isikan air panas baru... then sebelum husband aku gi tarawikh, aku kena make sure kain dah jemur, pinggan semua dah cuci, kelengkapan dia ke nursery esok dah settle.. kalau tak nanti, mesti dia merengek suh aku temankan dia main, padahal aku byk benda nak buat..

alamak banyaknya bebel.. tp aku syukur dengan nikmat Allah berikan... apa pun yang berlaku pasti ada hikmah dia kan...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...