Followers

Monday, September 14, 2009

hari jadi sapa??

seminggu sebelum puasa.. kakak aku ajak datang rumah.. nak sambut birthday anak dia (Aidid) secara kecil - kecilan sambil gathering adik - beradik...

kek dan makanan yang terhidang

sebelum ke sana... aku sempat singgal ole - ole untuk 3 perkara... 1 cuci kereta.. 2.. gunting rambut.. ni aku citer kemudian.. 3.. carik adiah ler..

Anak buah aku lagi tinggi dari aku skang nih

selesai semua acara, teruslah aku bergerak ke puncak alam, sampai agak awal, akak aku tgh prepare brg nak goreng kuey teow, we all yg tengah kelaparan, isi perut memasing dulu.. Darin pulak kalau dah jumpa sepupu dia.. mummy dia tolak tepi, nak main ngan Aidid, nak kak Aida yang suapkan makan.. oklah, mumy boleh rehat..

daddy tengah siapkan Darin dan senjata

dalamjam 5 petang baru abg aku sampai, Afiq ada kelas agama ke tuisyen ntah, tu pasal lambat sampai.. dia org sampai je, terus sessi potong kek... kang lambat - lambat potong, lambat start makan..

Kak intan yang tengah termenung, birthday dia bulan September tau

antara menu hari tu, popia goreng, kek batik, kuey yeow goreng dan kek secret recipe, cam wajib plak kan, birthday apa - apapun, tetap kek kat SR jugak..

mak long dan pak long merehatkan badan

selesai makan, adalah waktu melepak di luar.. Darin macam dah besar sangat, siap gaduh ngan sepupu dia nak main bola.. hhmm camno nak buek, terpaksalah sepupu - sepupunya mengalah jugak... layankan jelah..

Darin dan Adli yang menguasai sepenuhnya

dalam masa yang sama.. adalah pulak permainan Ben 10 ni, siap ada baju kalis peluru, ada tempat utk nak attack (siap ada markah tuh), and adalah spek mata sekali, untuk keselamatan...

Yang lain lari main badminton kat luar

memula yang besar main, bila si kecik merengek mintak, kenalah bagi jugak.. Darin pun sibuk nak main, siap pakaikan dia spek.. tapi x boleh tahan, bila we all cakap "darin, atas sikit.. "terus dia pusing ke arah we all, and tembak..
"kalau macam ni, kita orang yang patut pakai spek tu" kata abang aku... apa tak nya, we all kena selamatkan diri dari terkena peluru sesat Darin..

Daddy dengan aksi yang memukau

pastu ada jugak aktiviti main badminton.. oo husband aku tak boleh tahan kalau org main badminton, terus dia pun join sekali... sorang lawan 2, oklah tu... budak - budak tu pun baru nak belajar main..

Time ni dukung Darin.. main tegak jelah

tengah syok - syok main, sekali Darin datang, dah melekat kat kaki husband aku.. nak tak nak, terpaksalah husband aku dukung dia sambil main badminton... tak pernah buat dek orang wei.. main badminton sambil dukung anak...

we all pun tak lepak lama coz we all sampai awal... time ni jalan kat Bulatan Jubli Intan tu tengah betulkan jalan, dia punya jam.. tak hengat lah... semedangnya jam, tak kiralah pagi, petang, siang, malam.. weekend ngan weekdays pun sama je.. tapi skang dah siap dah.. dah ok dah jalan tuh.. Alhamdulillah...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...