Followers

Thursday, July 9, 2009

update oh update


Dah seminggu pindah tempat baru, baru semalam aku dapat tempat aku...
last week siap kena share 1 cube 2 orang..ha..ha.. bersempit - sempitlah berdua...

so far semua ok.. ooo untuk pengetahuan semua yang bertanya.. tak..takk saya tak pindah company, saya tak resign.. saya tak dapat keje baru pun.. cuma saya pindah department, manager baru, tempat pun baru, under account baru.... skang dekat TPM.. ye..ye... ada kaitan dengan Telco jugak.. ye..ye.. Maxis.. saya bukan kerja dengan Maxis, tapi.. errkkk susah jugak nak explain... tapi bolehlah...

environment kerja and task memang jauh beza.. skang dah buat fully DBA balik, dulu buat jugak tapi biasa - biasa jelah, setiap hari amat sibuk, bila ada free, sempatlah google sana, google sini, blog hopping pun baca sepantas kilat, x sempat nak feel apa - apa, tinggalkan komen pun mana sempat je..

Last Wednesday and Thursday kat TPM_maxis, jumaat cuti, sabtu hantar bibik balik.. isnin keje macam biasa, tapi skang semua kena kejar masa, mana nak siapkan diri sendiri, siapkan barang Darin tuk school dia.. daddy yang hantar sebab aku kena gi awal, from Shah Alam to TPM takes 45 minutes jugak... tu termasuk jamlah tu.. kalau tak jam, 1/2 jam.. oklah... Isnin sempat jugak balik masak, selasa tak dan masak coz hujan sangat lebat, selamtkan diri sendiri... oo selasa lepas aku ke Plaza Sentral, amik gambar untuk dapatkan access card Maxis... kena tunggu dalam 1 minggu lagik kot.. parking kat KL Sentral, sempat belikan Darin BJ yang berharga RM12, siap ada bunyik lagik..

semalam balik nursery, cikgu kata Darin demam, aku amik dia, mata pun kuyu sangat, dalam kereta sambil terbaring peluk tangan aku siap terlelap... siapnya, check temperature dah 39.1, tak banyak cakap, terus masukkan ubat punggung, then tuam dengan air batu walaupun dia tak nak, lepas solat, terus gi KPJ Selangor... sampai sana suhu dia dah turun dah.. makan macaroni (yang sempat masak pagi tu) habis 1 tupperware..

lepas amik ubat, terus beli makanan, cam biasa.. aku mengidam sup tulang and husband aku asam pedas kat kedai Seksyen 20, between KFC and Pizza Hut tu... and siap beli otak - otak lagik...

sampai umah, siapkan makanan sumer... Darin pun join walaupun dah kenyang... macam biasa "baca doa Darin" selalu dia baca Bismillah je.. tapi kali ni "Allah humma, bariqlana..." sampai habis.. aku ngan husband terngaga - nganga dengar.. so sweet, terus dapat satu pelukan+kiss dari aku... excited terlebih maknya...

selesai makan, paksa dia makan ubat walaupun byk keluar dr masuk, then terlelap... oh aktiviti semalam, kena cuci baju jugak walaupun x byk coz kat school dia dah muntah 2 kali habis semua baju, cikgu tolong cucikan sket, then gosok baju sesiap.. sib baik hubby tolong jemur kain, sempat borak ngan guard lagik yang lalu - lalang kat belakang kul 11 lebih..huh... sambil tu layan MJ pulak, macam konsert hapa je, siap tepuk tangan, jerit, gelak semua ada, pelik tul...

oklah, kena stop, kena kerja, rasa tak produktif kalau tak hasilkan sesuatu hari ni, dahlah AT&T susah nak connect pagi tadik, ni ST dengan YM pun susah nak masuk.. tak shukelah..

ok semua.. bye...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...