Followers

Tuesday, July 23, 2013

Saya dah 3 bulan

Salam aunties and uncles.. hari ni saya dah 3 bulan. Semalam saya ada selsema sikit, hachum..hachum pagi - pagi.. and batuk pun ada sikit (opss speaking pulak). Saya suspek jerebu kot..huhuhu.. oh.. jiran kiri dan kanan saya pun tengah sibuk buat construction ni.. jadi tak boleh nak duduk rumah selalu. Mummy kena bersihkan rumah selalu. Tak sangatlah, mummy panggil kakak cleaner hujung minggu bersihkan rumah (opss.. sorry mummy, kantoi pulak).. Pagi - pagi saya memang kena duduk nursery, mummy work, daddy work.. nanti tengahari bila kakak balik dari school baru dapat cium bau kakak "sniff..sniff".. tapi skang kan bulan puasa, so daddy ambil saya awal. Pukul 5 daddy dah balik. Mummy lambat sikit walaupun office mummy dekat.

Muka tak setuju bila dah sampai nursery

Eh nak cerita pasal kakak saya. Tahun depan dia dah darjah 1.. huhuhu saya sorang - sorang kat nursery nanti.sedihnya.. tapi takpe, saya kena strong sebab saya baby QQ.. Kakak saya dapat offer masuk SRAI19 dengan SKS9.. wah.. belum apa - apa dah dapat offer macam masuk asrama/universiti pulak.. keleesss ler tuu.. tapi tak tau lagik nak masuk mana. mummy dengan daddy tengah pening. Dua - dua sekolah pun bagus. 2 -2 sekolah pun jadi rebutan semua orang. Nak masuk 2-2 sekolah ni ada exam tau. Kalau result bagus je baru boleh masuk sekolah ni. Tapi rezeki kakak saya tu dapat 2-2.

Banyak sangat orang cerita sekolah ini ok, sekolah itu ok, sekolah ini masalah camni, sekolah itu masalah lain. Kesian jugak dengan mummy dan daddy. Ada lagi 2 hari je untuk mummy dan daddy buat keputusan. Sebelun 25 Julai ni, kalau daddy tak daftarkan kakak masuk SRAI 19, automatik kakak akan sekolah kat Seksyen 9 (woohoo.. tutti fruttilah tu)..hhmm kan bagus kalau saya boleh tolong mummy and daddy buat keputusan.

Semalam daddy cakap Penolong Kanan sekolah SRAI19 call daddy, dia tanya, kaak Darin nak masuk sekolah tu tak? Jadi ke tak nak daftar. Berminat tak nak masuk sini sebab kami nak tahu sangat ni? Apa ke hot sangat kakak aku ni? Pelik pulak daddy. Tak ke makin pening kepala daddy saya. Dahlah 2 hari lepas daddy saya diserang sakit kepala, saya pulak tak nak tido malam masa tu sebab jeles mummy keluar shopping dengan kakak kat Plaza Alam Central.. ni pening lain pulak yang datang. Oh.. saya tak tau pening tu apa, tapi sebab dengar orang cakap, so saya follow je.

Kita tunggulah mummy dengan daddy cakap apa nanti. Saya ok jer.. "choott..choottt" (efek minum susu)..

Oklah aunties and uncles semua. Jangan lupa ye, puasa belum sampai hujung lagi. Jangan up gambar makanan banyak - banyak nanti orang kata "mental ke hapa budak ni". Setakat hari ni kakak saya 2 hari tak puasa. Yang lain semua penuh. Kakak tak tahan godaan bau makanan. huh.. Tapi kakak saya dah kurus sikitlah.. seluar jeans tahun lepas tak ketat dah.. mummy pulak?? hhmm no komen. Tak boleh komen banyak - banyak, nanti mummy tak nak buat susu saya.. "choott..chot..." (sambung minum susu lagi)..

Ok.. saya nak rehat dulu. Penat rupanya menaip ni..nanti ada masa saya mengomel lagik kat sini...
babaiiii

Dari bucuk macam
Baby QQ

2 welcoming comments:

yana said...

Mummy sopping sakan dgn kakak ke ku? Hehe..Ait..dah jerebu plk ek dkt s.alam?

mikamusz said...

jerebu sikitlah yana... Beli baju raya darin je and tudung.. dia pun nak pakai tudung ala fareeda.. terus beli saiz besar. boleh pakai lama and boleh mak dia pinjam sekali.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...