Followers

Monday, April 29, 2013

Diary - Menyambut Kelahiran 1...

/*entry penuh penulisan*/

Jam menunjukkan 3 pagi pada 22 April lalu.... susah betul nak lena tiap malam. Perut rasa tak selesa betul bila berada pada 1 arah terlalu lama... aku kalih ke kiri dengan penuh kepayahan sambil memeluk erat bantal peluk panjang...

Antara sedar dengan tidak... aku rasa macam ada sesuatu menarik di dalam perut... ye.. aku dah mula rasa contraction tu datang.. aku kira jarak setiap minit... antara 2 hingga 3 minit... fuh... dan setiap puncak contraction mencapai sehingga 10 - 20 saat lamanya... aku ingat pesan Dr Raja.... if it's happened more than 1 hour means tanda bersalin dah ada. So the best aku tunggu sehingga 2 jam. Takde perasaa nak gesa husband aku untuk ke hospital jam 4 pagi. Baru pagi semalam dengar berita kemalangan ngeri di Federal Highway jam 4am... takut pun tak hilang.

Jam 4 bangun nak pergi toilet. Elok je aku keluar toilet, Darin pulak terbangun nak pegi toilet. Siap tanya kenapa aku tak tido semua. Then husband aku terjaga. Jarang dia akan tersedar selagi bukan waktu untuk bangun tido muncul. Aku inform yang aku dah ada rasa contraction. Aku suruh dia relax dulu, pagi nanti baru pergi hospital.

Seawal pagi bersiap, Darin pergi sekolah dulu. Barang untuk kat hospital semua dah masuk dalam kereta. Sampai di hospital, jumpa doctor and kerja rutin bermula. Doktor seluk nak check bukaan. Baby macam tinggi tapi dah ada bukaan 2cm. Option yang ada, boleh terus admit, kalau malam ni takde takde, means esok pagi doktor akan induce. Else balik rumah and tunggu sehingga next sign. If tak bersalin by tomorrow, next week datang untuk induce.
Aku pilih.....

1 welcoming comments:

Biqque said...

doc raja? ok ker? i penah jumpa dia skali, ya Allah garang...tak sporting...takut n sedih i...when i told her about ME, she always switch it to HER...mcm sume nak compare dgn dia...huh, terus tak jadi continue dgn dia. tak rasa best...

but maybe dgn u ok kot...anyway congrats for ur newborn.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...