Followers

Monday, April 19, 2010

Ganti cermin

korang pernah tak ganti cermin kereta yang retak.. cermin depan tulah..

aku pun baru first time ganti cermin depan ni ha... memula retak tu aku perasan masa parking keta kat opis ni lah... time nak balik, tetiba nampak retak panjang je.. ish pelik tul, parking plak tengah panas... x taulah sama ada org terhentak brg ke atau memang sebab panas... memula aku aku x kisahlah, biar jelah dulu.. makin lama aku tengok makin panjang, siap naik ke atas sumer...


cermin kereta biasanya 2 layers so still boleh tahan lagik, tapi aku yang tak tahan, maklumlah, bawak budak kecik, Darin plak kenkadang suka gak buat aksi depan cermin, tetiba nak ketuklah, lekatkan muka dia kat cermin tulah, seriau aku dibuatnya..

memula ingat nak kuar duit poket sendiri je, malas nak claim insurans, coz my hubby ckp nak kena buat report polislah, itulah, inilah... hhmmm susahnya..  contact sana, contact sini,  last - last nasib baik neighbor ni suh dia kat bengkel kawan dia je, janji bawak insurans tu, lesen and ic aku... pegi sana, husband aku isikan form, dia org fotostat apa yg patut, and kerja pun di teruskan sehingga selesai, tanpa mengeluarkan 1 sen pun... kalau ikut insurance tu, windscreen aku cuma cover sampai RM650 je, takpelah... at least more than 500, coz hari tu ada tanya kedai, kalau cermin ori dia nak dalam RM500.... harapnya takdelah kena tambah apa - apa yek..

skang cermin pun dah ok, tinted pun dah pasang, cuma tinted je tak puas hati sket, budak tu buat cincai sangat, ish, tak uska tul...  skang, tiba masa nak gi polish and wax keta plak, korang ada tempat yg ok ker utk disuggestkan, tak dapat tukar keta baru, keta skang nampak baru pun oklah kan....

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...