Followers

Friday, February 11, 2011

Apabila si KECIK masuk dapur

"mummy... jom buat kek..."


inilah yang paling lomak sekali.. yelah.. omak eh bukannya expert sangat buat kek.. resepi pun asyiklah bertukar... kalau nak buat dengan budak kecik.. kang habislah tepung gula berterabur..

nak senang pakai je yang instant..


"Buat kek pakai yang kita beli tu mummy.. letak minyak, air, telur.."

ha tengok.. budak kecik pun dah hapal apa nak letak...

APSAL PAKAI INSTANT YO KAK OOOIII...


kalau pakai ikut resepi seketul -seketull lamalah aku kat dapur....
kalau pakai instant sekejap je dah setel...

letak je tepung tu lam bekas..
masukkan minyak... air... telur...
kacau sampai puas hati.. kan senang camtu..


sambil ko bancuh tepung tu.. dah boleh panaskan oven....

cukup 10 minit oven panas... masukkan bancuhan tadik dan tunggu sampai masak..

senangkan....

pasni bolehlah Darin je duduk dapur...

5 comments:

mama_onie said...

Rajin nye ke dapur, aku bab buat kueh ni harap la nak menjadi... oven besar boleh masuk kambing sekor, tp baru sekali bake muffin!

mummy Darin said...

anak dara sibuk nak putar - memutar.. kek instant tu xdelah sedap mana pun, sedap lagik yg tradisional

6ky Angel said...

kalau kecik lg anak ko.. mesti sepah2.. huhuhuh

btw.. cantik dapur ko

mekchu said...

tercabar auntie sue ko nih.... sentap tgk darin membuat kek!!!

mummy Darin said...

yani: kalau ko terserempak dgn entry lama aku, adalah jumpa darin tlg aku buat kuih raya..ke..ke..ke..

sue: he..he.. auntie sue lum tengok Darin buat bread pudding kan?? sllrruupppp...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...