Followers

Thursday, September 3, 2009

Tol dan Blackout

pagi tadik aku gi Bank Islam kat seksyen 14.. lambat plak bukak kaunter, maaf yek, bank laik kul 9.15am dah beroperasi, tapi kat sini dia org ada meeting plak pagi tuh, so nak dekat 9.35am barulah bukak pintu.. dalam pada tuh "alamak, suis iron aku tutup ke tak?" fuh, berderau jap, xpe, releks,, aku settlekan keje aku, terus berdesup balik umah, dalam 10 minit dah sampai.. confirm aku x off plug.. tapi nasib baik aku dah pusingkan temperature dia ke min.. so takdelah panas.. Alhamdulillah..

jalan kat area umah aku, tolnya masih dalam pembinaan, dia org ckp 2 thn we all tak payah bayar, x taulah betul ke tak.. antara sebab aku boleh pilih lokasi umah skang, access ke shah alam mmg dia ada buat khas, kalau kena lalu jalan kebun/kemuning tu, pengsan jugaklah... padahal seksyen 24/18/19/23 seberang sungai tu je.. mesti pikir kat mana pulak nak antar Darin...


So pagi tadik dia test sekejap jalan tu, x taulah apsal, padahal petang tutup balik... citer pasal petang.. kejadian berlaku masa aku baru je kuar parking keta..

B: Bie, kat ner?
M:Baru je kuar parking..
B:Izxxx SMS, wife dia ckp umah xde api?
M:Ha?? alamak, xpelah, org call Fxxx..

(*&^&%^$%^&*()_((**&^%$#

M:Bie, confirmlah takde api, dari pukul 4
B:So camner nak masak nasi?
M:Atas dapurlah
B:Takpelah, org beli?
M:Yes..(dalam hati)

Nasib baik ada lampu berdiri tegak kat atas kerusi tuh.. terang sket...

aiyak.. bley plak takde api time org nak bukak pose, kenalah masak air panas guna periuk.. we all berbuka dalam kegelapan, sib baik ada lampu kalimantang yang emergency tu, kalau tak sure candlelight breakfast lah we all hari ni... kisahnya, Main Fuse Canting kena curik.. apalah dia org ni.. nak buat belanja raya ke? since TNB janji nak fixkan before solat Tarawikh.. akhirnya, we all kembali terang dan berangin sebelum pukul 8 malam.. Alhamdulillah.... tenkiu encik api...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...