Followers

Thursday, March 19, 2009

sehari sebelum pindah

Sehari sebelum pindah, me and my hubby amik cuti.. nak buat final touch up kat rumah.... kebetulan.. hari Khamis petang tu, my KC call, promise nak pasang on Friday.. bagus sangatlah tu...

so disebabkan kesemua peralatan dapur mcm hood, hob and oven kat rumah kita org, so terpaksalah we all mengankut from Puchong ke Shah Alam... bawak 2 kereta.. tp yg paling miracle, kotak hood and oven je yang boleh muat dalam MyVi.. Waja x bley coz pintu Waja tu tak bukak 90 degree.. so berbaloi jugak beli MyVi, keta Waja cuma letak hob and barang - barang lain.. lori tu tunggu we all kat Mobil sebelah IOI Mall then bergeraklah sesama ke rumah.. sampai je sana.. semua urusan dia org yang uruskan.. aku tgk je..


hhmm kan betul aku tengok jer

bunyi amatlah bising, coz ada kayu yang dia potong kat situ jugak... yelahkan.. buat lebih takpe, jangan kurang, kesian neighbour sebelah aku, dah lah ada 2 anak kecik, musti x bley tido...


kat hall sampai belakang penuh barang

masa solat Jumaat, aku tinggalkan dia org, beli makanan tuk we all and dia org.. my hubby gi Solat.. so aku pun meredahlah seksyen 18 tu sensorang.. sib baik berjaya.. bolehlah dia org makan..


bersungguh tul dia org..

di sebabkan hubby aku dah makan kat Masjid, so aku pun makanlah bersungguh - sungguh sensorang.. Nikmat... after that, my hubby betulkan wallpaper yang we all tampal last week, and aku touch up cat yang belah bawah.. belah atas tu mmg ignore jelah.. tak sampai ma.. and gayat skit naik tangga sambil mengecat.. kalau pasang langsir takpe...



separa siap

tengah khusyuk mengecat.. abang aku sampai.. woohhoo terkojut den.. dia ada urusan kat Shah Alam.. terus menyinggah.. dia pun sama tolong we all touch up... KC aku cuba tak letak 4 pintu je lagik tuk belah atas.. katanya terlebih, disebabkan dia guna glass, so kenalah bawak balik kilang and buat yang baru.. katanya esok mamat yg aku deal buat KC akan datang bawak org tuk pasang pintu yg tertinggal tuh... dalam 4 jam jugaklah dia buat, coz dapur we all pun bukannya besar sangat.. dah settle sumer, dia org pun balik.... skang time we all pulak mengemas habuk - habuk tu.. and abang aku pun sama mengelap.. huwwa.. sian dia tau... dalam kul 5 lebih dia balik, then we all balik dalam kul 7 camtuh..


Inilah hasilnya.. ala-ala je kan..tu pintu lum letak lagik.. esoknya baru pasang..

malam tu pulak.. my hubby sibuklah pulak nak hantar TV ke sana, coz nak tune Astro terus.. penat oo sorok - sorok ngan Darin.. me and bibik plak packing brg tuk kali terkahir.. fuh, penuh giler umah aku malam tu... pengsan.... dalam kul 12 lebih kot baru Darin tido.. tu pun merengek carik daddy dia... tak sempat tunggu husband aku balik.. aku dah lelap.. esoknya nak bgn dah coz lori nak sampai angkat barang.. penatnya..

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...