Followers

Sunday, April 26, 2009

Seoul Garden - One Utama



Kisah pasal makan... Bulan March lagik... we all ada team lunch for Q1 macam biasalahkan.. kali ni we all pilih Seoul Garden.. memula cam tak nak takut tak sempat nak masak semua.. tp tu je yang within the budget yang amat ciput tau..


Masak dengan bersungguh - sungguh

so dengan keterroran Azie.. dapatlah dia booked tempat tu on 31st March tulah... dalam 20++ jugaklah, masa tu pun ada jugak yang takde kat ofc, ada yang cuti, ada yang MC, ada yang vege.. hhmm kesian pulakkan..


baru nak start

so masa sampai tu, tak ramai orang lagiklah, first sekali we all kena pilih kuah, nak pedas ke tak.. kalau tak pedas pun ada 2 jenis jugak yek.. ampunkan saya.. saya memang tak ingat.. lepas je masukkan kuah tu.. terus dia panaskan dapur tuh.. then korang pandai - pandai sendirilah yek cemana nak control kepanasan dapur tuh..


peace.. kami lapar

then, sementelah dapur tu panas.. berkeliaranlah we all mencari makanan.. ada daging, udang, ikan, ayam, bebola yang memacam jenis, sayur - sayuran.. mee yang pelbagi, dari yang paling kasar sehingga yang paling halus... then untuk makanan sampingan, still ada nasi putih kalau korang nak untuk makan dengan hasil steamboat + grill tuh.. pastu ada salad dengan dressing yang pelbagai.. dan pelbagai jenis buah..


dah selesai makan dah

oh ya.. tak lupa jugak, air yang pelbagai jenis, so picit sendiri.. habis, suruh dia org refill balik.. then kalau nak sedap lagik.. bolehlah buat ABC sendiri, campurlah segala kekacang dan warna - warni yang ada tuh.. then bolehlah korang kreatip sket nak buat cendol.. sebab cendol memang ada tuk letak lam ABS.. bukannya susah, amik cendol, letak kacang merah.. letak jagung sket.. curahkan susu cair then air gula... dah siap pun kan.. dan yang paling tak tinggal.. confirmlah aiskrim..


Ini aje yang tinggal

proses nak masak sebenarnya tak lama manalah, cuma ayam ngan daging kena nak make sure makan bebetul, kang tak masak sgt kang ada pulak yang sakit perut.. abis semua we all makan, sampai berulang - ulang.. ada jugak kes yang bebudak ni tukar dapur.. kes sebab dah hangit sangat tempat grill tu, macam -macam betullah...


Balik time

so far makanannya ok dan aku rasa sedap jugaklah cara dia marinate tuh.. untuk set lunch tu hanya dalam 25++ rasanya.. murahkan.. murah sesangat...


Terima Kasih - driver of the day

dari pukul 12++ we all lepak makan sampai kul 2 kot... tu pun dah kenyang ya amat dah.. cam tak boleh nak drive balik je rasanya.. so far, aku cakap sedap, murah dan berpatutan untuk harga yang macam tu.... kat tempat camtuh.. korang trylah pulak..

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...