Followers

Tuesday, May 22, 2012

SEEFOOD

korang dah tengok Seefood ke?? aku beli DVD je untuk anak aku, dah berapa kali ulang pun tak tau.. entry ni pun memang pasl citer seefood "nampak makanan".. betul ke? Kisah makan Seafood dan kisah makan Western..

Kisahnya tetiba husband aku inform nak ajak makan seafood, cam tetau je aku pun memang teringin nak pegi. Hari tu berapa kali plan asyik tak jadi.. end up makan kat Tupai - Tupai je yang tak berapa nak feel... Then kali ni semua mengejut.. ingatkan we all je.. rupanya ada tetamu lain.. Gang J..J..J..

Sebelum tu kita tengok makanan dulu..



Al-kisah masa order ni tak perasan pun macam terbanyak, order macam ala - ala medium and small, tapi semua semua pun large.. kan ke dah tak muat meja... kalau tak muat meja maksudnya perut pun tak leh nak sumbat semua lah kan..

inilah gang J.J.J tu.. Jet.. Jijul and Jas.... keluar nama manja memasing...


Kali ni memang feel, hamik ko.. masa nak sampai ke Bagan Ketam ni, jalan berpandukan iPad je... tak biasa
jalan Klang tapi jumpa jugaklah... masa sampai tu... "Bie.. takkan makan kat kedai Cha Ya Nun Alif"... aku pun pelik jugak, tang mana ada suraunya kan... sekali bukanlah.. tempat dia kat area lain..


Masa Parking tu, org kat situ siap suruh we all alihkan kereta sebab kejap lagik air pasang, ada kawasan yang tak naik air.. huwwaa.... and masa we all nak masuk restoran ni... kena panjat atas kerusi rotan sebab air dah naik.. sib baik aku tak gatal pakai wedges....



Paling best Jet and the family lah.. paling dekat, paling lambat sampai.. nak masuk ke kawasan parking dah payah sebab air naik. And tempat we all makan tu siap naik air tau, tapi dia yang belah bawah tu, we all belah atas... bila air dah surut... belah bawah tu dah boleh duduk. Cer bayangkan kalau tengah sedap makan air naik..



Total makanan tak ketahuan tapi memang kena bungkus bawak balik..

Esoknya plak husband aku nak belanja adik dia makan sebab birthday tapi dia share - share ngan akak dialah.. then aku ajak gi Laman Grill.. alah korang sure tau, kat Seksyen 13 nun, owner dia chef Zubir yang jadi host Masterchef tu.. Daniel pun ada masa we all datang tuh..


Nak jadi cerita, masa we all makan, ada 1 family pun sambut birthday jugak... jadi kita org pun nyanyilah sesama untuk dia org... tak pasal - pasal dapat kek sedap...Kek Secret Recipe yang Macadamia tu.. memang favourite aku plak tuh..



Anak dara aku memalu plak nak amik gambar ngan chef Zubir.. dalam kul 9 lebih memang dah kurang orang, so bolehlah berbual and amik gambar... yang tukang masak kat dalam tu pun dah boleh rehat kat depan... bila time nak bayar husband aku bangun.. aku pun follow jugaklah.. tetiba "Chef, boleh amik gambar dengan wife saya?" ha?? aku ingatkan dia suruh aku je, rupanya dia pun sekali.. hahaha layan jelah..


Total  makanan juga tidak diketahui... bagi aku makanan dia ok, western style melayu sebab kepedasan dia terasa jugak, taklah terlalu kewesternan yang harap rasa lada sulah, garam dan cheese semata..

Kalau korang nak pergi, leh google yek... aku pun google jugak masa carik kedai ni, tapi dia bukan facing jalan besar, sebab tu tak nampak dari jalan besar.. Bangunan rumah kedai ni bebetul sebelah PTPL..

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...