Followers

Thursday, May 7, 2009

macam - macam hal


pagi - pagi lagik aku nampak kucing tu bergaduh depan rumah aku.. memula aku nampak ok je 2 ekor kucing tuh.. tetiba aku nampak betina tu macam tunjuk geram and terus lari jauh - jauh... hhmm macam - macam.. binatang pun ada perasaan, ini kan pulak manusiakan...

kalau citer pasal kehidupan manusia... ish tak boleh cakap banyak sangat, nanti asyik cakap aku ni kejenya nak bercerita je ngan orang lain... yelah, kang ada cakap aku jadik CNNlah, astrolah... hhmm niat kat hati nak menjadikan panduan and tauladan pun terbantut tau...

oh ya... ada one story.. my neighbour memang a housewife, ada 2 anak... hari tu dia cerita dia jatuh tangga.. kesiankan.. yelah time sorang - sorang kat rumah, dengan anak kecik 2 orang.. hhmm rasanya husband dia tau tak?? dia cakap dia tak inform pun.. malas nak besarkan perkara kecik.. addooiillahh.. kalau aku, hhmm mesti dah ngomel - ngomel dah.. maybe sebab dia tgk wife dia masih boleh berdiri, berjalan and bagi makan kat anak - anak dia siap boleh bawak gi taman, so dia musti budget wife dia takde paper..

lelaki ni pelik jugakkan... ada lelaki yang terlalulah amik berat pasal wife.. memang salutelah ngan en.. laloque yang amatlah memanjakan wife dia... and ramai lagiklah yang lelain.... kan lagik bagus kalau husband tu sendiri yang bertanya kat wife.. macam mana kerja hari ni? ada apa - apa cerita ke nak share hari ni? daripada isteri yang duk bercerita tapi attention tu takde pun kat wife... bila suami bertanya.. kan lebih kepada perasaan ingin tahu dan mengambil berat.. berbanding dengan isteri yang beria - ia cerita... pastu claim "wife aku ni macam - macam, benda camtu pun nak citer", pastu mulalah nak compare wife dia ngan orang lainlah.. itulah.. inilah.. hhmm yang empunya badan tu.. ada nak compare dengan Rasullullah ker??? dah habis bagus dah nak nasihatkan wife sumer... bukanker manusia tu dicipta berpasang - pasangan.. saling nasihat - menasihati, ingat - mengingati.. janganlah nak gunakan kuasa veto yang ada...

opsss emosional plak aku pagi - pagi.. sorry...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...