Followers

Wednesday, May 20, 2009

Mother's Day - backdated entry


Masih ada lagi mood mother's day...


Happy mother's day to my Mak.. the only Mak that I have lah kan... walaupun Mak adalah sangat garang, dan adik adalah anak yang degil.. (ya saya amat degil, kedegilan dari kecik tok sah nak citer sampailah ke besar)... tapi adik tetap yang paling comel (aauuwww..)... Selamat Hari Ibu Mak.. terima kasih atas segala - galanya..semoga Mak sihat selalu hendaknya.. tabahkan hati dalam menghadapi cabaran dan dugaan... dan dipermudahkan dalam segala urusan...

and to my MIL, Oh mama, saya memang menantu yang degil dan caca merba jugak.. ya, my MIL adalah sangat bertolak - ansur ok... hanya husband saya je yang tau betapa bertolak ansurnya MIL melayan kerenah menantunya yang amat mengades - ngades ini... Thanks mama atas susah payah selama ni melayan menantu yang satu ni... semoga mama sihat sejahtera.. dan tabah dalam menghadapi dugaan hidup... terima kasih sebab memilih saya sebagai menantu kesayangan (perasan boleh?? silah jangan muntah okeh...)

Pagi mother's day, confirmlah husband aku yang wish dulu, pastu seboleh - boleh mengajar Darin sebut "Happy Mother's Day" adalah bunyi sket... Darin kan anak daddy.. kalau suh buat sesuatu untuk mummy lambat sket..ha..ha..

lepas je breakfast mee goreng, we all ke Subang Parade.. masa sampai sana ada 1 kejadian.. adalah hamba Allah ni tak sengaja terkunci kereta, then kunci kat dalam dan enjin terpasang.. dengan dia ada lagik 2 orang budak and maid dia... aku pun x tau nak tolong cemana then solution, we all boleh hantarkan dia balik umahlah amik kunci, tp sayangnya kunci rumah pun dalam kereta... and adalah beberapa adegan masa tu yang malas nak ingat.. last - last dia kata, "takpelah, dia nak panggil tukang kunci, coz we all pun xde no nak kontek mekanik"... harapnya settlelah masalah dia.. setakat tu je yang we all boleh tolong..

sampai sana, confirmlah ke TRU.. bagi Darin main puas - puas and belilah barang sket.. hhmm pengsan... masa nak keluar TRU jumpa opismate lama kat X***** dulu.. ha..ha.. dah pregnant kawan kita org tu, husband dia pun sama comp jugak... dah nak bersalin dah... good luck Emi... so balik tu we all singgah makan kat Secret Recepi kat Seksyen 18, then terus balik rumah.. Darin pulak dah tido.. eloklah tu, penat sangat...

sampai rumah, ingat nak pasanglah pool dia, sekali salah beli.. terus.. zoomm we all pergi balik Subang Parade.. sib baik dekat, kalau tak pengsan.. kali ni keluarlah berdua.. tapi baju aku selekeh jelah sebab dah sampai rumah confirmlah tukar uniform.. nak cepat punya pasal, x sempat pun nak tukar baju...

keluar dari TRU sekali dengar orang jerit "maksu" alahai.. sapa pulak.. rupanya anak - anak my Sis.. la.. kat sini dia org.. semalam aku baru lepas lepak rumah abang aku.. and today jumpa dia org pulak... borak sekejap then we all pun jalan..



suddenly, jumpa 1 booth yang jual coklat yang boleh tulis - tulis, cam best je, husband aku belikan 2 ketul.. ha..ha.. sayang plak nak makan... Thanks bie... selesai je semua benda.. zoomm balik umah pulak.. cuaca panas skang ni kan, tak tahan tul duk lelama kat luar rumah, nak cepat je masuk dalam rumah... selamatlah perjalanan hari ibu aku ari tu....

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...