Followers

Sunday, January 11, 2009

I am not supposed to do that

silly me.. ya blame me..
Last Friday, my hubby went to Penang, company's trip and dinner, 3 days 2 nights..
our little one of course akan tido dengan me..

ya.. selalu my hubby yang tidokan dia.. and me just temankan dia kat sebelah.. on Friday nite.. I got something to do.. so I need to be online.. then around 10.30pm, dia ngantuk.. I tidokan dia taknak.. nak bibik.. ok me and bibik try tidokan dia.. but then... dia tak nak aku pegang dia.. ok fine.. tido dengan bibik coz I nak kena buat keje.. lambat start, lambat siap.. baru je onkan Thinkpad.. "nak mummy".. ok aku tidokan dia and suruh bibik masuk tido.. at that time tetiba dia jumpa my handphone and leka sekejap.. dah tutup pintu.. baring sebelah dia.. suddenly boleh plak turun katil nak bukak pintu, nak panggil bibik.. aku diamkan diri.. dia dah melalak - lalak dah and siap tarik kaki aku suh bukak pintu... tahap kesabaran aku sampai maksimum... tak pasal - pasal Darin kena marah malam tu... "diam.." then dia tersedu - sedu and then batuk then muntah sket.. terus dia diam... nak pitam aku rasa... bukak lampu.. amik puting dia aku cuci and aku bebel dia kejap... ya silly me.. Darin tengok aku and diam je.. then dia tunjuk bawah sambal cakap "Darin muntah".. aku bukakkan baju dia.. and lipat toto letak belakang.. dia follow je aku.. sampai cakap muntah.. muntah.. then aku suruh dia naik atas katil, aku amikkan baju lain and bedak semua.. dia ikut je cakap ap.. sikit pun x lawan.. dia tau aku marah.. then tutup lampu.. aku tidokan dia balik..
"mummy nyanyi ok.." aku pun startlah baca zikir yg selalu kat Astro Oasis tu.. masuk je pusingan yg kedua.. aku dengar darin cam teresak - esak sket.. aku plak x boleh tahan terus aku pulak yg nangis.. terus aku tak boleh nak sambungkan bacaan aku.. diam kejap aku.. aku kucup dahi dia.. pipi dia.. usap kepala dia, peluk dia erat...
..lama...
then dia duduk.. mcm jeling sket.. hhmm merajuklah tu... aku pujuk dia minum air.. then dia sambung tido balik.. sampai dia bebetul lena.. baru aku start sambung keje..

hhmm anak.. dia rindukan daddy dia.. cuma dia tak mintak nak daddy dia sebab dia tak nampak depan mata.. kesian Darin.. dia tak faham apa - apakan.. tapi aku yang lagik teruk sebab tak memahami anak..

maafkan mummy sayang...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...