Followers

Monday, June 29, 2009

Dinner untuk Warga Emas

sapa tau pasal Majlis Makan Malam untuk Warga Emas yang dianjurkan oleh kelab Warga Emas Shah Alam??? Majlis ni berlangsung kat Kelab Shah Alam, sebelah Istana Kayangan, dekat ngan Tesco Shah Alam.. x tau ke.. ish - ish.. ish... aku pun baru tau jugak sebenarnya.. tu pun 3-4 hari sebelum majlis tu aku siap survey jalan tau, yelah nak pergi malam, sensorang plak tu.. kenalah survey jalan dulu...

saya baru sampai, kenalah posing dulu

actually mak sedara aku yang ajak datang, so kena bayar RM60, yang datang aku, kakak aku and anak dia 2 orang.. laki and anak - anak semua tinggal.. at the same time, malam tu husband aku gi akad nikah bos dia tu.. yang tu nanti aku citer yek..

Keadaan dalam dewan sebelum semua orang masuk

masa sampai sana... aku pun menunggulah sedara - mara aku sampai.. bila nampak je kelibat kak Nora, terus aku masuk dalam, akak aku ngan kak Zila confirmlah together - gether from Puncak Alam sana... tema malam tu black and red... habis aku geledah almari aku carik baju kaler merah.. sib baik ada.. tu pun aku belasah je mix and match.. x taulah match ke tak..


bila semua dah berkumpul


sampai je confirmlah kena daftar, amik meja and tak lama lepas tu kakak berdua ni sampai.. sama table ngan kita org adalah makcik - makcik tu.. yang sepupu aku 2 org tu kenal jugaklah makcik - makcik situ coz kengkawan mak dia jugak.. and siap kenalkan ngan we all, depan kita org tu mak pelakon lelaki yg berlakon dalam citer Spa Q, tapi harap maaf, saya lupa sapa nama pelakon tu.. dan yang paling hebatnya... ada mak Anuar/Ziana Zain tau.. dan yang lagik malatop... Anuar Zain pun ada tau....


me and my sister

juruacara malam tu confirmlah org lelaki, kalau semua pompuan pun buhsan gak kan... acara memula tu adalah persembahan koir dari mokcik - mokcik ni, nyanyi 2 lagik... ada 1 lagu tu yang bunyi dia "ketipak ketipung ah..." ada ke sesapa tau lagu tuh...


my my sepupu

pastu acara makan - makan.... makanan dia oklah, sedap jugak, and variety jugak lauk dia... oh ada budak koleh aku jugak malam tu, si Anne, Andini Hashim kot nama dia.. sorry Anne, aku tak pandai eja nama ko, dia pun kena paksa ngan mak dia datang malam tuh... masa makan, adalah selingan nyanyian oleh kumpulan "Balle - Balle" kot nama dia... kumpulan ni famous tau, siap ada buat persembahan kat Royal Albert Hall lagik dengan penyanyi mat saleh yang aku x tau nama dia...


my auntie and dikejauhan tu kumpulan Belle - Belle tengah perform

then adalah acara cabutan bertuah... pastu ada plak kena jawab kuiz.. tapi time we all jawab.. salahlah plak, ish, tension betullah... pastu nyanyi lagik dan nyanyi dan nyanyi....
masa pasukan koir naik lagik sekali, macam biasa ada sorang makcik tu memang dia yang akan bolot mikrofon malam tu... sampaikan part nyanyi solo pun dia belasah 2 lagu.. we all panggil makcik tu, makcik gila mikrofon, ampun makcik.. bukan saya yang bagi gelaran.. he..he..

antara makanan malam tu, belum habis amik lagik nih

ooo ada ramai jugak makcik - makcik yang vogue ok, siap ada makcik pakai dress kaler merah, V shape cam ala - ala Linda Jasmine tapi pakai inner hitam coz makcik tu pakai tudung.. yang pakai kebaya sana - sini pun amatlah bersepah - sepah...

cubaan jawan soklan, tapi gagal.. ceh..

selingan cabutan bertuah tu memang tak abis - abis.. tapi we all x dapat pun, tulah, banyak sgt ngutuk kan, padan muka...

ni kira fesyen showlah plak

dalam banyak - banyak acara.. memang we all tunggu Anuar Zain buat persembahan.. tunggu yang tu nanti yek...

another couple lagik..

pastu ada jugak acara pakaian beragam.. and makcik - makcik tu semua dapat hadiah penghargaan.. pastu siap ada iklan tau, ada yang iklankan kepakaran memasing, sambil tu buat drama sketlah, ada makcik tukang urut, ada makcik tukang jahit, ada ustazah and ramai lagik.. so sapa - sapa ada masalah ke hapa, boleh kontek makcik - makcik tu atau pergi je kat Kelab Warga Emas...

Ni yang last aku amik, tak larat nak duduk depan lama - lama

Sebelum acara tu bersurai... ada tarian poco - poco... dia guna lagu dangdut.. aku tak sukalah guna lagu dangdut, geli sebab aku teringat cerita Kayangan (yang Fazura berlakon tu), pun buat poco - poco guna lagu dangdut kan.. boleh tak tukar lagu lain....

tarian poco - poco

dalam pukul 11 lebih we all gerak balik, yelah memasing nak balik pun bukan dekat tau... jauh jugaklah kan.. aku plak nak ceput balik, maklumlah nak jugak sampai umah before 12.. takut wo, kawasan baru.. he..he.. walaupun takde paper, bukan apa, situ byk sangat lembu sesat dengan anjing berkeliaran, mana tahan kan... sampai umah je Darin dah tido.. husband aku lum sampai lagik.. takpelah, bersih kan diri semua.. kebaboomm tido...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...