Followers

Tuesday, June 30, 2009

Wedding Jorge and Fizah - BBB

Majlis akad nikah

Kalau Bulan Januari tu Majlis pertunangan dia orang.. kali ni Majlis Akad Nikah dan bersanding pulak..


Pengantin baru sampai.. dah tiba masa untuk berarak.. amat panctual okeh..

Jumaat malam tu, masa aku ada Majlis Makan Malam Warga Emas kat Shah Alam, husband aku follow bos dia untuk Majlis Akad Nikah... dia pun sorang je kat sini... so yang temankan dia of course his Big Boss (En Yaakob) yang menyokong dia dari belakang, my husband and kawan - kawan dia kat office.... macam simple je kan... dalam pukul 6 bertolak dari Damansara, stop Maghrib kat BBB, then terus gerak ke rumah pengantin perempuan... and Akad Nikah dilakukan oleh bapak pengantin sendiri.... aku takda saat - saat ni tapi masa aku dinner, husband aku sms "sekali lafaz je" hebatkan....


Pengantin perempuan pun dah datang dah...


3 of us... hari amat panas terik


ibu dan bapa pengantin perempuan, serba hijau

Siang tu we all terus bergerak ke BBB, jumpa kat Masjid BB waktu solat Zohor.. guess what, Jorge pakai baju melayu sama kaler masa we all kahwin... bie, u should show him the time you wore that Baju Melayu..ha..ha...


selamat sampai di pintu masuk, mintak restu ayah bonda..
ebelum duduk bersanding, tengok acara kat bawah dulu



2 jejaka tampan sedang bersilat, sambil berkata..
janganlah pengantin lelaki ni terror kung fu atau yang sewaktu dengannya


masa sampai tu, we all berarak sekali belakang pengantin, panas terik jugak masa tu.. fuh peluh tak hingat sampaikan husband aku suh kesat peluh berpuluh - puluh kali.. ha.. baru tau.. apsalah aku berpeluh kuat sangat...


duduk dekat khemah je sementara tunggu pengantin keluar makan,
memang peluh tak hengan, buktinya, bloating paper sentiasa atas meja

sampai je sana, confirmlah mak bapak pengantin sambut, manis je mak pak pengantin.... masa sampai, cam biasa, acara silat menyilat.. tapi sorang - sorang, kalau tunjuk part yang lawan 2 orang pun best jugakkan... baru cam cara sket... tapi 1 benda yang husband aku cakap 'tengok Jorge, dia senyum je', confirmlah senyum, hari bahagia dia, lagi pun dia tak pernah tau pun benda - benda ni semua...


pekena cendol yang sangat sedap, makan pulak time panas,
abang yang jaga cendol tu tak menang tangan tau


masa dia org bersanding kat dalam... we all duduk kat khemah, terus duduk kat seat VIP, hari panas, we all peke cendol dulu, sedap betul cendolnya.. terasa santan dan gula, takdelah cair cam selalunya...


belum boleh makan selagi pengantin tak keluar,
Darin kena makan cupcake comel dulu, tapi makan cream je, kek??
mummy yang makanlah..



buah tangan yang sangat cantik, eksklusif dan macam - macam ada..

time makan, Darin pun makan jugak.. oklah behave jugak dia, sebelum tu siap ada sorang abang ni rajin tul duk melayan dia main.. tapi Darin plak jual mahal...


pengantin lelaki yang sentiasa tersenyum dihari persandingannya..

lepas makan... lepak - lepak ngan kengkawan my hubby then we all masuk dalam, confirmlah nak amik gambar ngan pengantin...


nilah angle yang paling terbaik aku dapat... ramai sangat orang


sementara tunggu turn, sempat jugak Darin kidnap patung ni..

pelamin tu dah terburai sket kain dia kat tepi, so susah sikitlah, bila turn aku nak amik gambar, aku kena pegang sket kain tu tapi malaslah nak menjojolkan muka, so nampak sket je muka aku... ish..ish.. professional please...


ni je yang paling baik kami dapat...


yang lain, thanks for being there.. bos... increment and bonus good or not??

leteh dah ni, time tu balik umah untuk merehatkan diri.... selamat pengantin baru tu Jorge and Fizah...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...