Followers

Tuesday, August 11, 2009

Berkampung dan Kenduri


Sabtu 13 June tu aku balik kg.. kg parit yek, bertolak agak lambat coz Darin ada appointment dengan Dr Hoe kat KPJ. so condition dia oklah, next week tetap kena pergi Nursery... dalam pukul 11 lebih we all bertolak ke KG from KPJ, masa tu pun hujan renyai - renyai.. yang aku plak macam dah tak sedap badan je, selsema pun ada sket, tekak pun ada sakit sket..

Kalau dalam rumah, ni jelah aktiviti dia org

Goreng karipap untuk minum petang

sampai kat kg my sis and kawan dia ada, my SIL pun ada, they all dah siap masak tuk kenduri malam tuh... we all, terus makan tengahari... meriah sket bila dah berkumpul reramai ni, maklumlah family aku cuma 3 beradik je, anak pun tak ramai, my Brother je ada anak 4 org... and aku still sorang lagik yek...






sebelum balik tu, aku sempatlah beli karipap segera, buat minum petang, so petang tu pulut kuning pun dah siap masak, goreng karipap sket and buat air, time ni aku kenalah extra sket coz dah tak membantu sgt masa memasakkan...







time hias pulut kuning.. akak aku beria - ia nak deko pulut kuning tu, siap nak buat 2 tingkat.. aku pun tolonglah apa - apa yang patut, tp x berjaya, aku cuma tolong tengok and tolong amik gambar je..he..he.. aku budget pulut kuning tu utk mlm ni org nak baca Yassin ke hapa.. rupanya untuk Birthday Gal.. eh.. Birthday mama lah.. ya, birthday kakak ipar aku kan sama ngan Daniel.. dah memasing sibuk kat kg, xde sapa pun sempat nak gi beli kek wo.. so jadiklah dengan pulut kuning.. evergreen sket kan...







kanak - kanak bila di kampung akan buat keje memasing, yang pastinya kamera aku ntah kemana dia org bawak pergi, rupanya habis segala semak dia orang redah, suka hati koranglah, janji pandai jaga diri, Darin pun sibuk jugak nak join, tapi tulah, dia kan kecik lagik, walaupun ramai kakak - kakak and abang sepupu dia yang volunteer nak jaga, tapi sekejap je.. baik bawak diri memasing... kalau tak aku, daddy dia or bibiklah kena monitor and kak Aida yang rajin tengok and dukung dia..




selain tu, yang lelaki masih lagik menguruskan hal - hal luar, bersungguh memasing nak upil akar pokok rambutan tu, supaya kereta boleh masuk sampai ke dapur, jadik makin besarlah parking space, tapi x semua pokok rambutanlah, 1-2 pokok je we all tebang..




budak - budak sibuk main bola, itulah aktiviti budak lelaki kan, yang budak kecik plak, mainlah apa - apa yang patut..







menjelang lepas maghrib, ada yang dah sampai rumah, family we all yang lelaki kat Masjid.. so ada berjemaah kat Masjid and ada berjemaah kat surau... Alhamdulillah semua berjalan lancar walaupun ada kelam kabut sikit, maklumlah duduk umah kat kg tuh, kedai jauh, ada je benda tertinggal or terlupa nak beli...

selesai semua agenda.. aku pun settlekan periuk belanga yang besar - besar tu, so esok takdelah semak sangat tengok.. selsema tolak tepi, sebaba kalau x berendam dengan air pun confirm selsema jugakkan.. dalam kat kul 12, semua settle, aku balik tido kat Kuala Pilah.. my Bro + SIL tido umah mertua dia.. and tinggallah my mom, my dad, my sis sefamily and family kawan dia dengan bibik kat situ.. we all x tido situ coz katanya banyak nyamuk.. takpelah.. bagi dia org tido selesa sket kan... kang x cukup plak ubat nyamuk + katil + tilap + toto and etc..etc... fuh penat sekejap.. tapi tetap happy...

0 welcoming comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...